Miért fontos, hogy gyors legyen a weboldalad?

Szerző: | okt 7, 2017

pagespeedinsight

Joggal merül fel benned a kérdés, miért érdemes a weboldal sebességével foglalkozni. Te is gyakran tapasztalod, hogy a nagy ismert portálok sokszor olyan lassan töltődnek be, hogy kínlódás használni őket, és mégis nagy a látogatottságuk, olvassák őket. Mellettük szól, az országos ismertség, amivel egy kicsi induló cég és honlap nem rendelkezik.

Szóval miért is fontos a sebesség? Nagyon leegyszerűsítve, ami jó az olvasódnak, az jó neked és jó a Google-nek is. Ha kiváló a weboldal tartalma és gyorsan lehet rajta böngészni, akkor a látogatók szívesen időznek rajta, alacsonyabb lesz a visszafordulási arány, magasabb az oldalon eltöltött idő, azaz jó lesz a felhasználói élmény. 

A visszafordulási arányról

A weboldalra látogató egy oldalt tekint meg, majd távozik. Ha az oldalon eltöltött idő alacsony, a visszafordulási arány pedig magas, akkor érdemes jobban beleásni magad a Google Analytics adataiba. A weboldal összes aloldalánál magas a visszafordulási arány? Minden forrásnál magas a szám, vagy csak egy forrás esetében (pl. közösségi oldal (social), kereső (organic) stb.). Az egyes eszközökön milyen a visszafordulási arány?

Előnyt jelent a Google-ben?

A Google találalti listáját algoritmusok állítják össze, melyek körülbelül 200 tényezőt értékelnek. Ezek között helyet kapnak a felhasználók viselkedésére vonatkozó adatok is, ilyen az említett visszafordulási arány és az oldalon eltöltött idő is.

A gyors weboldal természetesen nem helyettesítheti az igényes tartalmat, a semmiért nem fognak az oldaladon időzni a látogatók, de jó tartalom esetén segít növelni az előbbi számokat és ezáltal előnybe hozni más oldalakkal szemben.

Az alacsony visszafordulási arány és a magas oldalon eltöltött idő, azt üzeni a Google-nek, hogy az oldalad felhasználói élménye és tartalma jó, az emberek szeretik, értékesnek találják, ezért előrébb rangsorolhat téged.

Egy meggyőző statisztikai adat. A 2.4 másodperc alatt betöltődő oldalak esetében a visszafordulási arány átlagosan 12,8% volt. 3.3 másodperces betöltési sebességnél a visszafordulási arány 20%-ra kúszott fel, 9.9 másodperces betöltési sebességnél pedig már 58%-ra nőtt. (Forrás: Skilled)

Mi a helyzet a Facebookkal?

A weboldalad látogatói nemcsak a Google keresőből jöhetnek, hanem a közösségi oldalakról is, melyek közül a legnépszerűbb a Facebook. A Facebook-os üzenőfaladon megjelenő tartalmat a Google-höz hasonlóan algoritmusok állítják össze.

Az például már elég ismert tény, hogy a hirdetések mellett, főként olyan oldalak és ismerősök postjait látod, akiknek a bejegyzéseinél aktivitást szoktál mutatni. Az viszont néhány hetes hír, hogy a Facebook algoritmusa is előtérbe helyezi a gyorsabban betöltődő weboldalakat.

Amikor jelentősen csökken a postok organikus elérése (hirdetés nélkül ennyi ember látja a bejegyzést), vért kell izzadni minden megosztásért és kattintásért (vagy fizetni), akkor előnyt jelenthetnek számodra a konkurenseidhez képest az ilyen apróságok. 

Gyorsabb weboldal, magasabb konverzió!

Konverziónak azt nevezzük, ha a weboldaladra látogató ember, elvégzi, azt a műveletet, amit szeretnél. Konverzió lehet a vásárlás, hírlevél feliratkozás, árajánlatkérés stb. A konverziók számát a látogatók számával elosztva kapod meg a konverziós rátátA magasabb konverziós ráta, magasabb bevételt eredményez. 

A Skilled készített egy látványos infografikát, amely a weboldal sebességének és a látogatók viselkedésének összefüggéseit mutatja be izgalmas statisztikai adatokkal.

Kiemeltem néhány érdekesebb adatot, a teljes infógrafikát itt tudod megnézni: Skilled – Why Faster Page Load Time is Better For Your Website [Infographic]

  • 1 másodperc késlekedés az oldalbetöltődésben 7%-kal csökkenti a konverziót.
  • 2,4 másodperces oldalbetöltődésnél az átlagos konverzió 1,9% volt, ugyanez 3,3 másodpercnél 1,5%, 4,2 másodpercnél 1%, 5,7 másodperctől kezdően pedig 0,6%.
  • 1 másodperc késlekedés az oldalbetöltődésben 11%-kal csökkenti az oldalmegtekintések számát.
  • A vásárlók 47%-a várja el, hogy a weboldal 2 másodperc alatt, vagy ennél gyorsabban töltődjön be.
  • A mobilról böngészők 64%-a várja el, hogy weboldal 4 másodperc alatt, vagy ennél gyorsabban töltődjön be.

Úgy gondolom ezek elég meggyőző érvek, a honlap sebesség optimalizálás mellett.

WordPress vagy egyedi fejlesztés?

WordPress vagy egyedi fejlesztés?

Az alábbi nagyon részletes cikket Cellár Lászlótól kaptam. Ha nem tudsz dönteni a WordPress és az egyedi fejlesztés között,...

Copy link