minta weboldal kertész

Keresőbarát honlapkészítés – Mit jelent pontosan?

Az interneten böngészve számos olyan ajánlattal találkozhatsz, mely keresőoptimalizált honlapkészítést, keresőbarát weboldal készítést ígér számodra. Ha megnézed a weboldal készítés csomag ajánlataimat láthatod, hogy én is nagy hangsúlyt fektetek rá, hogy az általam készített honlapok keresőbarát felépítésűek legyenek.

Fontos azonban tisztázni, hogy mit várhatsz el egy keresőbarát honlaptól és, hogy a gyakorlatban mit is jelent, hogy egy honlap keresőbarát. Ha ezekkel a dolgokkal tisztában vagy, nem érhet csalódás, nem lesznek irreális elvárásaid a honlapoddal szemben, és ki tudod szűrni, ha valami nem stimmel azzal a szolgáltatással, amit szeretnének neked eladni.

Mi az a keresőoptimalizálás (SEO)?

Első körben érdemes megismerkedned a keresőoptimalizálás (SEO) fogalmával és területeivel. A SEO rövidítés a Search Engine Optimization (keresőmotor optimalizálás) kifejezésből ered.

A keresőoptimalizálás célja, hogy a keresőmotorok találati listáján minél előkelőbb helyet és ezáltal egyre több látogatót szerezz. Mivel a legelterjedtebb keresőmotor a Google, ezért nagyon leegyszerűsítve az a cél, hogy a Google találati listáján előrébb kerülj.

A keresőoptimalizálásra, mint egy befektetésre kell tekinteni, azaz költened kell rá és időbe telik míg eredményt hoz, azonban amikor beérik a munka gyümölcse már ingyen jutsz látogatókhoz, akiknek például eladhatod a terméked, vagy szolgáltatásod.

A keresőoptimalizálás 3 területe

A keresőoptimalizálásnak három jól elkülöníthető területe van, melyek szorosan összefüggnek egymással és együttesen eredményezik a weboldal helyezésének javulását. Ezek a következők:

Technikai SEO

A technikai SEO lényegében az oldal technikai felépítésével foglalkozik, célja, hogy a weboldal a keresőmotor által bejárható, feldolgozható és tárolható (indexelhető) legyen. Ide tartozik, hogy a honlap mobilbarát kialakítású-e, biztonságos-e, kellően gyors-e és használ-e strukturált adatokat.

A technikai SEO-t ideális esetben egyszer kell megcsinálni, de akkor jól, utána nem igényel különösebb munkát. Ha a keresőoptimalizálásra, mint egy házra tekintünk, akkor a technikai SEO jelenti az alapot, amelyre építkezünk.

On-page SEO

Az on-page SEO a technikai SEO-val ellentétben, már olyan terület, ami folyamatos munkát is igényel, ugyanis a technikai beállítások mellett ide tartozik a releváns, értékes tartalmak készítése és optimalizálása is.

Az on-page SEO technikai része keresőbarát url címekre, a címsorok (heading struktúra H1-H6) megfelelő használatára, a meta adatok kitöltésére és a használt képek alt címkéjének és címének optimalizálására terjed ki.

Az oldal szöveges tartalmának elkészítése, megfelelő kulcsszavak keresése és használata, a kész tartalmak címének optimalizálása, már a tartalomfejlesztés, SEO szövegírás körébe tartozik.

Off-page SEO

Az off-page SEO az előbbi területekhez hasonlóan a weboldal helyezésének javítása érdekében történik, azonban nem a weboldalon, hanem az oldalon kívül végezzük. A Google rangsorolásának egyik meghatározó szempontja, hogy a honlapunkra mennyi weboldal hivatkozik és milyen módon.

Ha minél több releváns, értékes weboldal hivatkozik a weboldalunkra, az növeli a honlap hitelességét és ez előnyt jelent a rangsorolásnál. Az off-page SEO tehát tulajdonképpen a linképítésre terjed ki, mely során minél több releváns, hiteles oldalról, lehetőség szerint szövegből (cikk szövege) szerzünk linkeket.

Mire terjed ki a keresőbarát weboldal készítés?

A SEO három területének rövid összefoglalása után azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a keresőbarát weboldal készítés a technikai SEO-ra és az on-page SEO technikai részére korlátozódik. Nagyon leegyszerűsítve a keresőmotorok számára jól értelmezhető, az olvasók számára pedig gyorsan betöltődő, mobilbarát weboldalt hozunk létre.

A keresőbarát honlap egy stabil alapot jelent a további SEO feladatokhoz, a tartalomíráshoz és linképítéshez, azonban nem várható el tőle, hogy önmagában az első helyek valamelyikére repítsen a találati listán. Ha valaki azzal szeretne neked keresőbarát weboldalt eladni, hogy ettől automatikusan jó helyen szerepelsz majd a Google első oldalán, kezdj el gyanakodni.

A jó helyezések eléréséhez, az olvasók számára hasznos tartalmak megírására, valamint az oldal hitelességének növelésére, azaz linképítésre van szükség, melytől szintén nem várható azonnali eredmény.

Ha szeretnél többet olvasni az előbbi témáról az alábbi írásokat javaslom, sokat tanulhatsz belőlük:

Ite.hu – Keresőoptimalizálás tanfolyam

Prémium honlap – Keresőoptimalizált honlapkészítés: félreértés vagy átverés?