Így csökkentsd a visszafordulási arányt az Analytics mérőkód javításával!

Szerző: | okt 13, 2016

analytics

A Google Analytics az egyik leghasznosabb eszköz, ha az oldal látogatottságáról, valamint a látogatókról szeretnél információt kapni. A Blogokról.Neked weboldalra, egy hosszabb írást készítettem, melyben részletesen írok az Analytics fiók létrehozásáról, más Google termékekkel való összekapcsolásáról, valamint a követési kód szerkesztéséről és weboldalba való beillesztéséről is.

Ebből az írásból emeletem ki a visszafordulási arányról szóló részt, mert úgy gondolom, amilyen egyszerű módosítani a kódot, hogy helyesen mérje ezt a számot, legalább annyira fontos is.

Ha végigzongoráztad a regisztrációt és végre bejutottál az Analytics Admin felületére, akkor az Adminisztrálás fülön, a Követési adatokat kiválasztva, találod meg a követési azonosítót és a követési kódot. Ezt a követési kódot kell a weboldalba illeszteni, hogy megkezdődhessen az adatok gyűjtése a statisztikához. A folytatásban erről írnék egy kicsit.

Követési azonosító és kód beillesztése helyesen

Egyes Joomla és WordPress sablonok, de talán még blog szolgáltatók is felkínálják azt az egyszerű lehetőséget, hogy nem kell a kóddal bajlódni, elég a követési azonosítót beilleszteni a sablon beállításainál és már össze is kapcsolódott az oldal és az Analytics.

Ez sajnos nem jó megoldás, ahogy a sima követési kód beillesztése sem. A követési kódot ugyanis szerkeszteni kell, ha azt szeretnéd, hogy pontos mérje a visszafordulási arányt.

A visszafordulási arányról…

A visszafordulási arány azt mutatja meg, hogy a látogatók hány százaléka hagyja el a honlapot egy oldal megtekintése után. A visszafordulási arányról, az ITE.hu cikkében olvashatsz részletesen.

Ha ez a szám nagyon magas az nem jó, mert úgy tűnik tőle, hogy az oldalon talált tartalom nem volt hasznos és ezért a látogató tovább állt.  Ez azonban nem feltétlenül van így, mert simán lehet, hogy egy nagyon hosszú cikken időzött az olvasód hosszú perceket és utána állt csak tovább.

A visszafordulási arány rangsorolási szempont is, ezért jó ha tudod a pontos értéket, hogyha túl nagy ez a szám, akkor tudj rajta javítani.

A követési kód szerkesztése

Ahhoz, hogy az Analytics jól mérje ezt az adatot, be kell illeszteni a kód végébe egy rövid kódrészletet, amit a Google adott ki javításként. Ezzel lényegében azt adjuk meg, hogy mennyi idő eltelte után ne számítson valaki visszaforduló látogatónak.

A gyári kód így néz ki:

<script>

  (function(i,s,o,g,r,a,m){i[‘GoogleAnalyticsObject’]=r;i[r]=i[r]||function(){

  (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),

  m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)

  })(window,document,’script’,’https://www.google-analytics.com/analytics.js’,’ga’);

 

  ga(‘create’, ‘UA-xxxxxxxx-x’, ‘auto’);

  ga(‘send’, ‘pageview’);

 

</script>

A javított kód pedig így:

<script>

  (function(i,s,o,g,r,a,m){i[‘GoogleAnalyticsObject’]=r;i[r]=i[r]||function(){

  (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),

  m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)

  })(window,document,’script’,’https://www.google-analytics.com/analytics.js’,’ga’);

 

  ga(‘create’, ‘UA-xxxxxxxx-x’, ‘auto’);

  ga(‘send’, ‘pageview’);

setTimeout(“ga(‘send’,’event’,’adjusted bounce rate’,’page visit 15 seconds or more’)”,15000);

</script>

A vastaggal kijelölt sort a záró </script> elé kell beilleszteni. Ezzel a beállítással a 15mp-nél kevesebb időt eltöltő látogatók számítanak visszaforduló látogatónak. Ha nagyobb értéket adnál meg, pl. fél percet, akkor a 15 helyett 30-at, a 15000 helyett pedig 30000-et kell írni.

Most, hogy kész a módosított kód, nincs más hátra, mint beilleszteni a weboldalba, illetve a blogba. Erre több lehetőség is, a lényeg, hogy a kód a weboldal összes aloldalán szerepeljen.

Mérőkód beillesztése weboldalba, blogba

WordPress-es oldal esetén a Header and Footer script nevű bővítményt használom erre a célra. Ez arra szolgál, hogy a fejlécbe vagy a láblécbe helyezhetsz el bármilyen kódot. A bővítmény bekapcsolása után a Footer rubrikába kell bemásolni a szerkesztett kódot és elmenteni.

Ha nem szeretnél külön bővítményt telepíteni, akkor jó megoldás a szöveg és html widget, ami nemcsak WordPress alapú weboldalon, de a legtöbb blog szolgáltatónál (blog.hu, reblog, blogger) is használható. Ha a sablon lehetővé teszi, ezt a modult is a láblécben érdemes elhelyezni. A widgetnek nem kell címet adni, így nem látszik a láblécbe elhelyezett widget a kóddal.

WordPress vagy egyedi fejlesztés?

WordPress vagy egyedi fejlesztés?

Az alábbi nagyon részletes cikket Cellár Lászlótól kaptam. Ha nem tudsz dönteni a WordPress és az egyedi fejlesztés között,...

Copy link