Google SEO

A keresőoptimalizálás új irányelve: EAT

A Google toronymagasan a legismertebb kulcsszavas kereső. Piaci részesedése Európában és az USÁ-ban 92 százalékra tehető. Népszerűsége hazánkban töretlen: több mint 5 millióan használják legalább heti rendszerességgel. A vásárlás előtti tájékozódás elsődleges eszköze a Google kereső.

Mi a SEO jelentése? Javítjuk a helyezésünket a Google találati listáján a rangsorolási faktorok megismerésével. Az emberek értékes információkat keresnek – ezért óriási a teher a Google rangsorolási algoritmusán. Ha nem találnak megfelelő minőségű válaszokat, könnyen elpártolhatnak a Google termékeitől.

A rangsorolási algoritmus több mint 200 paraméter alapján határozza meg az oldalak sorrendjét. A legmagasabb minőségi besorolást kapó oldal nyeri el a Google milliókat érő első helyét – amiben nagy segítség a SEOzseni keresőoptimalizálás magyar SEO szoftvere.

A rangsorolás alapja a relevancia

Ez azt jelenti, hogy egy oldal szövege mennyire szorosan kapcsolódik a keresett kulcsszóhoz. A Google mindig is azt hangsúlyozta, hogy a tartalom a király. Ez így is van: ha a látogatók azt kapják a weboldalon, amire kerestek, szívesen töltik ott az idejüket. Hiszen egy jó cikket élmény olvasni.

Információban gazdag tanulmány, blog, tudás, tipp az, amire szomjaznak az emberek. Ezek nyújtanak felhasználói élményt. Ellenkező esetben a látogatók 90 százaléka 30 másodpercen belül kilép a weboldalról. Visszalép a találati oldalra és egy jobb weboldalon tölti az idejét.

A legjobb felhasználói élményt nyújtó oldalakat keresi a Google. A SEO szakértők egyetértenek ebben, hogy a Google mérnökök hihetetlen teljesítményt vittek véghez.

Az angol Expertise (szakértelem) , Authoritativeness (hitelesség), és a Truthworthiness ( megbízhatóság) kifejezések rövidítése. A minél nagyobb és gyorsabb siker elérésében az online marketing mellett érdemes e három tényezőre alapozni.

Ebbe tartozik a weboldal készítés (hiszen egy 1995-ös dizájnnal rendelkező, nem jól funkcionáló weboldal soha nem fog a „csúcsra érni”), a linképítés (amellyel nagyon óvatosan kell bánni és nagyon jól kell érteni hozzá, hogy nehogy büntetést – vagy semmit ne érjen egy másik honlapon megjelenő link, a tartalomépítés (pl. blog egy adott vállakozásnak, ahol nemcsak szakmailag releváns, de keresőre optimalizált tartalmak jelennek meg konzisztensen) és a technikai SEO valamint a kulcsszókutatás is (vagyis hogy a honlap valóban mindig elérhető és könnyen kezelhető legyen).